vrijdag 8 november 2019

Week van 4 november 2019

Clicks: letters bouwen met een stappenplan.

Goudlokje en de 3 beren vertellen met losse figuren.

De woordenschat van het verhaal.

De gevoelens bij het verhaal.

Ons kleurboekje van het verhaal.

Pap maken ... wij maken pudding zoals de 3 beren!


Goed roeren ...

... alle klontertjes weg?

Aan het vuur , voorzichtig zijn! En roeren maar!



Klaar! Wij eten warme pudding. Hailey eet koude pudding.

En wat lekkere chocolade er op, hmmmm ... dat lusten we wel!

Hmmmmm ... lekker!




... of toch niet zo lekker ...

..... alvast niet voor iedereen... Wel knap dat ze geproefd hebben. Daarna kunnen vertellen: het kan dat je iets niet lekker vindt en iemand anders wel! Conclusie van het gesprek was: chips lust iedereen ;-)

Zelfstandig werk.

Zelfstandig werk.

Wij verven een schoendoos ... dat wordt ons eigen huisje van de 3 beren.


Het is een heel karwei!

Torens bouwen, groter dan jezelf! Zeker als ik me buk, Saskia!




Taakjes uitvoeren: Lenn zorgt voor het water.

Jana  zorgt voor de bekers. Safouane deelt de boekjes uit ...

Verhaal met concreet materiaal ... puur genieten ...


Nu spelen wij het verhaaltje voor Saskia! Wie heeft er van mijn pap gegeten?

Goudlokje is nog verstopt ...

Samen genieten van het verhaal met concreet materiaal.

De stoel is kapot!

Mijn pap is op!

Wie ligt er in mijn bed?

Wie zit op welke stoel? Wie slaapt in welk bed?





Domino van Goudlokje!


Prikken van de beertjes en Goudlokje.

Kleien: bolletjes rollen.

Zelfstandig werk.

Duplo: wagens en mannetjes, samen bouwen en rijden naar elkaar!

Goudlokje vertellen uit het boek.

'Dit ben ik' tekenen!

Samenwerken aan de domino van Goudlokje!

Dat was een hele klus!

Waterverf, vlakken verven!

Wij kunnen ook goed samenwerken!